SMRTEĽNÁ KONKURENCIA

Konkurencia je základ funkčného trhu, posúva Vás dopredu. Zákazník má právo výberu a nižšej ceny. No momentálne mám pocit, že v mnohých oblastiach je cena už za hranicou prežitia. Úprimne vôbec nerozumiem nových ľudí, čo si myslia, že taxikárčením v Michalovciach sa dá prežiť. Niektorí zúfalci jazdia len za 1,2€ po meste! Čo na tom zarobia? Kde je v tom cena auta, výmena oleja, pneumatík a poistenie auta? Ja osobne do takého auta by som v živote nesadol, lebo pripravuje o živobytie slušných Taxikárov platiacich dane.

Rovnako nerozumiem novovznikajúcej pizzerie. Ich argument, že im stačí na život 400€ je nezmysel! Nepoz- najú nepredvídane situácie,ktoré ich čakajú. Stačí poriadna chrípka, alebo nejaká povinnosť voči rodine a už potrebuje zamestnať človeka. Cez mrtvé obdobie zas človeka nemá z čoho platiť, tak v zúfalstve zbije cenu pizze na 2€ a čaká, že si ju od neho kúpim. Nekúpim. Kupujem pizzu už desať rokov z obľúbenej pizzerie a sem tam si objednám nejakú inú, ale určite nie za cenu 2€.

Nechápem ľudí, ktorí nemajú odvahu začať niečo úplne nové, niečo úplne inak než všetci naokolo. Mám tak veľa nápadov, no ak sa chcem živiť reklamou, tak nemôžem preberať zákazníkom prácu. Tak Vám dám tipy! Pizzeria otvorená len cez noc aj s donáškou! Celoročná požičovňa člnkov, skútrov a windsurfing na šírave…

Nákup s donáškou pre dôchodcov… Čisto slovenské potraviny so zeleninou iba od naších zemplínskych záhradkárov. Ďalšie nápady ani nemôžem spomenúť, lebo zasahujú do činnosti mojich zákazníkov. Jeden môj známy, roky žijúci v Bratislave, pred Vianocami obehal všetkých mojích zákazníkov a povedal im, že je síce so mnou kamarát, ale ináč som nenažratý kretén! On vraj vydá noviny plné športu, križoviek tajni- čiek a super článkov! Ponúkol im polovičné ceny, ak zaplatia celoročne dopredu!

Vydal jedné, jediné noviny! Ľudia mu však uverili a jemu sa podarilo vyzbierať 12 000€! Zobral peniaze a ufu- jazdil naspäť do Bratislavy! Verte, že sa v Michalovciach ďalších 15 rokov neukáže. Tomu hovorím byznis! Žiadne platenie tlačiarni, roznašáčom! Krásne nezdanené peniaze! Na západnom Slovensku vznikajú ako huby po dáždi reklamné agentúry, ktoré robia za polovičné ceny. Väčšina z nich má jediný cieľ. Nájsť nový podnikateľský nápad, odkopírovať ho, prebrať svojmu zákazníkovi klientov a začať robiť to isté.

Nedávno môj ďalší známy začal fušovať do reklamy. Absolutne nemá žiadné vzdelanie v odbore, alebo prax. O nejakom grafickom cítení nemôže byť ani reči. Opíšem Vám aspoň časť jeho podnikateľskych aktivít… Čistenie a vysávanie aut… stolárstvo… trochu aj plastové okná…elektroinštaláčné práce… bágrovanie… práce vo výškach… montovanie satelitov..V tom je dobrý… a teraz aj reklama…

Nie nebojím sa konkurencie, vysoko si važím prácu ateliéru reklamy D2, BUM Štúdia, alebo poctivú prácu Paľovčiká z konkurenčných reklamných novín. Vážim si prácu ľudí, ktorí robia svojú prácu poriadne, odborne a aspoň trochu slušne si za svoju prácu nechajú zaplatiť.

Aby nakoniec zo svojej práce dali zarobiť aj Vám…

Diskusia k článku