Motovia pred pretekami na HUNGARORINGU.

 

Motovia pred pretekami na HUNGARORINGU. Motovia pred pretekami na HUNGARORINGU. Motovia pred pretekami na HUNGARORINGU. Motovia pred pretekami na HUNGARORINGU.
Motovia pred pretekami na HUNGARORINGU. Motovia pred pretekami na HUNGARORINGU. Motovia pred pretekami na HUNGARORINGU. Motovia pred pretekami na HUNGARORINGU.
     foto: motovia.sk

Michalovský Motovia motoklub pred poslednými pretekami na  maďarskom HUNGARORINGU!

 

Tieto sa budú konať 05.-06.09.2009. Zaratávajú sa do Seriálu MSR cestných motocyklov i do alpského seriálu ALPE ADRIA Road Racing Championship 2009.V týchto seriáloch majú zastúpenie aj pretekári, ktorí súťažia aj za rodný Zemplín. Ich výsledky stoja za komentár.

Motoclub bol formálne založený v roku 2001,ale jeho historický vznik sa datuje od roku 1977,kedy Jozef Rauch vstúpil do majstrovstiev Slovenska cestných pretekov motocyklov v triede do 125 ccm. V roku 1981sa pridal Peter Rauch,potom ešte Gejza Kočiš a Ľubo Husnaj.Stabilnými členmi sa stali aj Peter Bellás ,Ďoďo Oravský sen.,Dodo Oravský jún., no ľudí pohybujúcich sa v jeho zákulisí bolo viac a s nastupujúcou mladšou generáciou je predpoklad nárastu členskej základne. „Motovia motoklub je združenie priaznivcov motoriek a motocyklového športu. Jazdiť na motorke len tak z frajeriny po uliciach dosť rýchlo zovšednie. Veľmi ťažko sa využijú jazdné vlastnosti motoriek pri súčastom dodržiavaní pravidiel cestnej premávky. Preto keď si niekto chce dobre zajazdiť, nepatrí na ulicu, ale na pretekársky okruh.“ Hovorí zakladajúci člen „motovie“- Jozef Rauch, toho času jazdiaci v triede OLDIMER-CLASSIC 500. Túto sezónu sedlá značku HONDA. Je to trieda historických motocyklov. (pozn. redakcie ) . „Ak sa vrátime k našim začiatkom, tak v bývalom Československu neexistoval motodrom, na ktorom bolo možné pretekať. Až do vybudovania bezpečných okruhov sa jazdili uzatvorené mestské okruhy a doteraz v niektorých triedach ešte jazdiace preteky na letiskách (Piešťany, Trenčín, Boľkovce, Nové mesto nad Váhom). Nesmierny pokrok nastal po vybudovaní moderných automotodromov v okolitých krajinách. Masarykov okruh – Brno, Mostecký okruh, Rijeka-Chorvátsko, Panoniaring-Maďarsko, Poznaň-Poľsko, Hungaroring-Maďarsko.“ Dodáva Ďoďo Rauch.

 

Motovia pred pretekami na HUNGARORINGU. Motovia pred pretekami na HUNGARORINGU. Motovia pred pretekami na HUNGARORINGU. Motovia pred pretekami na HUNGARORINGU.
Motovia pred pretekami na HUNGARORINGU. Motovia pred pretekami na HUNGARORINGU. Motovia pred pretekami na HUNGARORINGU. Motovia pred pretekami na HUNGARORINGU.
     foto: motovia.sk

Práve posledne spomínaný okruh Hungaroring-Maďarsko (preslávený pretekami F1) bude miestom, kde v rámci majstrovstiev Slovenska jazdci Motovie odkrúžia posledné kilometre ročníka 2009. Spýtali sme sa člena Motovie, ktorého poslaním je dostať motoclub do širšieho povedomia ľudí. Je ním Peter Bellás, ktorý zasvätil podstatnú časť pracovného života 4 kolesám, ale v myšlienkach to stále boli pretekárske stroje jednej  stopy. Ako sa pripravujú jazdci Motovie na posledné preteky MSR a ako hodnotí doterajšie výsledky? „Keď som si pred troma rokmi podal ruku na znak zmysluplnej spolupráce s Peťom Rauchom, (predseda klubu a stále aktívny pretekár)netušil som, že to bude cesta tŕnistá. V žiadnom prípade to nie je v tom, že si nerozumieme. Práve naopak ja sa snažím využiť organizačné skúseností so skúsenosťami práce v reklame, Peťove prednosti a skúsenosti sú v mototechnike, ktoré sa prelínajú skúsenosťami súťažného jazdca. Veď je to mnohonásobný majster Slovenska i bývalého Československa. Mojím krédom je chcieť a vynaložiť max. úsilie k riešeniu problému. Ale musím s pokorou priznať, že na to aby klub mal viac finančných prostriedkov som „chcel málo“. Som ale presvedčený, že v budúcom ročníku 2010 sa nám podarí podstatne vylepšiť finančnú situáciu. Tým pádom aj výsledky ktoré toho roku fakt nie sú zlé, budú určite lepšie. Zhodou okolností po dlhšej prázdninovej prestávka naša cesta viedla 21.08.2009 na Hungaroring kde chalani za nádherného počasia odkrúžili posledné tréningové kilometre v tomto roku. Pozdravujeme všetkých ľudí okolo motoriek ale aj tých, ktorí si prečítajú tento článok“. 

Motovia pred pretekami na HUNGARORINGU. Motovia pred pretekami na HUNGARORINGU. Motovia pred pretekami na HUNGARORINGU. Motovia pred pretekami na HUNGARORINGU.
Motovia pred pretekami na HUNGARORINGU. Motovia pred pretekami na HUNGARORINGU. Motovia pred pretekami na HUNGARORINGU. Motovia pred pretekami na HUNGARORINGU.
     foto: motovia.sk

 

 

 

Celkové výsledky MSR      trieda   125 ccm3 SP          
po 7 pretekoch  (celkovo 8 pretekov)

1. M.Puškár……………………………………………….        Aprilia           150 b.
2. P. Skovajsa……………………………………………         Aprilia            96 b.
3. M. Mišák………………………………………………..         Aprilia            88 b.
4. P. Rauch……….Motovia MC Michalovce  SR     Aprilia             65 b.
5. J.Oravský………Motovia MC Michalovce  SR     Aprilia             53 b.     
 

Celkové výsledky   ALPE ADRIA Road Racing Championship 2009  
po 8 pretekoch   (celkovo 10 pretekov)

01. Dominik NERVO……………………………………………..HR      Aprilia             167 b.
02. Michal  PUŠKÁR………..SG Fix Racing……………..SR      Aprilia             119 b.
13. Peter  RAUCH……………Motovia MC Michalovce  SR     Aprilia              22 b.
24. Jozef  ORAVSKÝ……….Motovia MC Michalovce   SR      Aprilia              12 b.

Pozn.redaktora : V tomto ročníku zatiaľ štartovalo  63  pretekárov

zdroj text a foto: www.motovia.sk

 

{loadposition advert3}

Diskusia k článku