Mnoho ľudí začne myslieť na svoje životné poistenie, až keď im lekári zistia zdravotné problémy. Bohužiaľ vtedy už môže byť neskoro riešiť svoje poistenie. Samozrejme to závisí od konkrétneho prípadu a tiež treba dodať, že poisťovne majú rozdielnu citlivosť na zdravotné problémy poisteného. V jednej poisťovni Vás môžu úplne odmietnuť, v ďalšej Vás poistia avšak s určitými obmedzeniami či výlukami, no nejaká iná Vás môže poistiť bez väčších problémov. Na Slovensku ich máme v oblasti životného poistenia viac než 10, takže treba porovnávať.
Vždy radím klientom pravdivo vyplniť zdravotný dotazník ku poistnej zmluve. Klamať poisťovni o Vašom zdravotnom stave, nemá žiaden zmysel. Na začiatku by Vám to mohlo prejsť a možno by ste „ušetrili“ na poistnom z dôvodu nižšieho rizika, ale už pri prvej poistnej udalosti, by si poisťovňa preverila Váš zdravotný stav aj spätne a ak by zistila, že ste pri uzatváraní zmluvy klamali, nebola by povinná Vám vyplatiť poistné plnenie. V zmysle Občianskeho zákonníka má poisťovňa právo pri uzatváraní životných poistných zmlúv zisťovať zdravotný stav svojich klientov. Ak sa poisťovňa neskôr dozvie, že klient neodpovedal úplne na všetky položené otázky, môže v zmysle Občianskeho zákonníka (§ 802 ods. 1 a 2) odstúpiť od zmluvy, odmietnuť poistné plnenie, prípadne so spätnou platnosťou od začiatku poistenia upraviť podmienky poistenia.
Ako vidíte klamať poisťovni sa neoplatí, vždy poctivo vypíšte zdravotný dotazník a v prípade zdravotných problémov priložte ku zmluve aj kópie lekárskych správ. V tomto prípade platí, že je lepšie zaplatiť o nejaké € navyše a mať istotu, že ak nastane poistná udalosť, tak bude aj riadne vyplatená.
Ak by ste mali záujem o poistenie šité na mieru, prípadne nejakú inú finančnú či účtovnú službu neváhajte ma kontaktovať.
Bc. Jaroslav Čačko www.ekonomickesluzby.eu 0915 644 489 Všetky banky a poisťovne