Náš tip na víkendovú cyklotúru

cyklo

Začiatok trasy Michaloviec severozápadným smerom popod Hrádok (163 m n.m.), na ktorom je bývalé mauzóleum Sztárayovcov z r. 1893 – 98 teraz kaplnka (oplatí sa vidieť) kópia to gotickej kaplnky sv. Michala pri Dóme v Košiciach. Pokračuje cez Petrovce nad Laborcom, kde sa pri obecnom úrade odbočí vľavo do časti Ortáš a odtiaľ spevnenou poľnou cestou do obce Lesné a ďalej štátnou cestou do Pustého Čemerného. Nad obcou je rozhľadňa a vzácne malé východoslovenské mohyly. Nasleduje Strážske, najmladšie mesto SR (1968) a kúsok za ním smerom na Humenné obec a hrad Brekov, na ktorý je nie dlhý pohodový výstup. Na spiatočnej ceste prejdeme v Strážskom na ľavý breh Laborca do časti Krivošťany, nad ktorou na Krivošťanke (549 m n.m.) je rozhľadňa (možný krátky strmší peší výstup). Juhovýchodným smerom dôjdeme do obce Staré (kaštieľ), ktorá dala meno rodu Sztáray. Už len prekrútiť obcou Zbudza, kde sú ložiská kamennej soli – zatiaľ neťažené a výlet uzavrieme tam odkiaľ sme vyšli. Na okruh sa dá napojiť aj z Humenného v Brekove, čím sa trasa natiahne o cca 15 km.