Urobiť dobrú grafiku, ktorá predá Váš produkt, je môj každodenný tvrdý boj. Paradoxne nebojujem proti Vašej konkurencii, ale proti Vám a Vaším skresleným predstavám o reklame či grafike. Chcete sa maximálne podobať na svojho úspešného konkurenta. Ja Vám opakovane vravím, že je to cesta do pekla! Musím nájsť vo Vás niečo, čím ste originálny a neopakovateľný s nikým iným na svete. Kašlime na konkurenciu a sústreďte sa na seba! Lebo vo Vás samotných je sila, o ktorej nemáte ani potuchy.
Často sa Vám však pomôcť nedá. Mnohokrát chcete po mne Ferrari, do ktorého sa vôjde tucet ľudí, za cenu Trabantu. Alebo chcete cisárove nové šaty. V tom momente začína boj, boj s Vaším egom. Možno robíte miliónové obraty, no o grafike, reklame, či marketingu, často neviete nič. Hádame sa, kričíme po sebe. Ukazujete mi Vašu konkurenciu na webe. Prečo on môže mať takú farbu a ja vám ju zakazujem? Prečo logo sa nemôže skladať z iniciálov Vašich detí, keď IBM je mega firma a predáva? Lebo IBM vyhodí miliardy do reklamy a Vy máte rozpočet na reklamu niekoľko stoviek eur! Dovoľte mi Vám pomôcť! No nepomôžem Vám tak, že slepo budem realizovať Vaše nezmyselné predstavy o grafike. Ak Vás budem slepo počúvať, skôr či neskôr zbankrotujete, alebo nebudete predávať toľko, koľko by ste skutočne mohli! Mnohí vtedy urazene odchádzate. Niekoľkí z Vás sa však vrátia a uznajú, že asi mám pravdu. V tom momente mi dávate najdôležitejšiu vec na svete. Dostávam Vašu dôveru. Mne sa rozviažu ruky a nastáva doslova zázrak. Nestrácame čas
hádkami, naše egá idú do úzadia a všetko podriadime spoločnému cieľu. Ja sa prevteľujem do Vašej kože a Váš úspech je mojím cieľom.
Pred mnohými rokmi ma navštívil Martin Timko zo Sobraniec. Chcel predávať nové, veľmi kvalitné maliarske farby. Chcel po mne ako väčšina klientov, aby jeho produkt sa volal komplikovane. Chcel šialené zlaté farby zakomponovať do loga. Chcel mať desiatky obalov a etikiet na farby, laky, penetráky či fasády hotové za jeden týždeň! Samozrejme nasledovali moje argumenty, neskôr hádky. Párkrát som mu vysvetlil, že potrebuje kúzelníka a nie grafika, že najlepšie pre nás oboch by bolo nepokračovať v spoločnej spolupráci… No vždy sa vrátil… Po rokoch hádok, naťahovania a presvedčovania som konečne získal jeho dôveru. Presvedčil som ho na úplne iný názov než má jeho konkurencia: Majster Maliar! Hlavnou tvárou celej reklamnej kampane nebude žiadna modelka, ale on sám. A sloganom: S našimi farbami maľujete so založenými rukami!
Farby Majster Maliar čaká obrovský úspech a to z dvoch dôvodov. Sú vysoko kvalitné maliarske farby. A zároveň sme všetku našu nočnú námahu trvajúcu niekoľko rokov, pretavili do vtipného obalu, ktorý ponúka príbeh.
Dlho som nechápal, ak brankár tvrdí, že potrebuje cítiť dôveru trénera a ten zase potrebuje plnú podporu vedenia. V mojej práci je to rovnaké. Ak chcete, aby som Vám pomohol, musíte mi to dovoliť.