Mesto Michalovce v uplynulých týždňoch podniklo kroky k začatiu opravy mosta cez rieku Laborec na Partizánskej ulici. Zhotoviteľom stavby je na základe verejného obstarávania spoločnosť PORR, s.r.o., Bratislava. Rekonštrukcia bude stáť približne 1 milión 400 tisíc eur.
Most bude počas opravy úplne uzavretý, a to od existujúcej svetelne riadenej križovatky A. Sládkoviča po križovatku s Ulicou školskou. Obchádzková trasa povedie v smere centrum – Stráňany cez Ul. Andreja Sládkoviča – Viniansku cesta – Partizánsku ulicu – Ul. nad Laborcom. Uzavretie mosta v nadväznosti na rozhodnutia kompetentných orgánov predpokladáme v priebehu septembra. Rekonštrukcia má byť v zmysle zmluvy ukončená do ôsmich mesiacov od prevzatia staveniska.
Stráňansky most bol postavený v 60-tych rokoch. Jeho nosná konštrukcia je z nosníkov typu Vlošák, ktoré sa v tomto období vyrábali. Kontrola stavebno-technického stavu mostného objektu v roku 2021 ukázala, že most je v zlom technickom stave. Boli zistené poškodenia, ktoré sú typické pre mosty typu Vlošák. Bol konštatovaný trvalý priehyb mostného objektu, poklesnutie vozovky, zatekanie a prítomnosť vody, trhliny na nosnej konštrukcii, korózia betónu či korózia výstuže.
Vzhľadom na skutočnosť, že tento stav nebol havarijný a v danom čase už prebiehali procesy na začatie rekonštrukcie neďalekého mosta na Vinianskej ceste, ktorá si tiež vyžadovala dopravné obmedzenia, pristúpila samospráva k rozhodnutiu most na Stráňanoch neuzavrieť úplne, ale iba obmedziť dopravu na ňom s cieľom čo najviac znížiť zaťaženosť krajných nosníkov. Bol zúžený prejazdný profil mosta so zachovaním obojsmernej premávky a vylúčením dopravy s hmotnosťou nad 3,5 tony, okrem autobusov. Boli tiež uzavreté chodníky pre chodcov a chodci boli nasmerovaní na lávku pre peších.
Plánované rekonštrukčné práce zahŕňajú kompletnú výmenu nosníkov, vybudovanie nových úložných prahov, záverných múrikov, dobudovanie krídel a vybudovanie prechodových oblastí. Ostávajúce časti medziľahlých pilierov tvorené kamenným obkladom budú nanovo preškárované. Zostávajúce časti spodnej stavby opôr budú obetónované novou vrstvou betónu o hrúbke min. 100 mm. Budú zhotovené nové chodníkové rímsy, osadené nové zábradlie, zrealizované nové odvodnenie mosta pomocou mostných odvodňovačov, stĺpy verejného osvetlenia, mostné závery a hydroizolácia mosta s novou konštrukciou vozovky.
Priestorové usporiadanie mosta po rekonštrukcii sa nemení. Verejná doprava bude počas realizácie prác z mostného objektu vylúčená a presmerovaná
na obchádzkovú trasu.
Samospráva si uvedomuje, že ide o frekventovanú križovatku a dopravné obmedzenia môžu vodičom spôsobiť nepríjemnosti. Prosíme preto našich občanov a vodičov prechádzajúcich týmto úsekom o trpezlivosť a pochopenie situácie. Rekonštrukcia mosta je otázkou bezpečnosti. Ďakujeme všetkým za pochopenie a zhovievavosť.