Od mája sme začali mapovať liečivé rastliny, ktoré sa nachádzajú v našom parku školy, na lúkach, v záhradkách, kde naši žiaci bývajú. Následne sme z týchto rastlín vytvorili herbár a hracie karty liečivých rastlín. Naši žiaci si pri tejto aktivite vyskúšali aj laminátovanie jednotlivých položiek, aby výsledný efekt bol ešte lepší. Od júna sme začali robiť odbery vzorky vody nášho rybníka.
Počas štyroch mesiacoch sme mapovali stav vody v rybníku, ktorý sa nachádza v Rakovci nad Ondavou. Využívali sme prenosné laboratórium, kufrík ekolab.
Začali sme s monitoringom vody v mesiaci jún a končili sme monitoringom vody v rybníku v mesiaci september. Odoberali sme vzorky vody s rybníka, spravili sme rozbor vzorky. Sledovali sme tieto zložky: PO4, NO3, NH4, NO2, pH. Na hodinách environmentálnej výchovy naši žiaci vytvorili modely krajinky. Ich predstava ako si predstavujú krajinu, v ktorej žijú. Počas krúžku sme si vytvorili model vodného ekosystému – akvárium. Akvárium oživilo učebňu biológie, geografie. Žiaci, tak majú zodpovednosť starostlivosti za niečo živé z prírody. Naše priestory školy ožili aj tým, že sme si v budovách školy vytvorili minizáhradky z kvetín. Nakoniec sme vytvorili letáky o význame vody.
Mgr. Františka Bakajsová
Pripoj sa k nám na FaceBooku a buď vždy v obraze!