Zemplínska Šírava: továreň na turizmus

Šíravu považujem za nedocenenú s obrovským potenciálom. V roku 1981 bola dokonca vtedajšou vládou pri novej rajonizácii cestovného ruchu oblasť Zemplínskej Šíravy zaradená do prvej kategórie  s najkvalitnejšími podmienkami prijímania zahraničnej klientely.         

Do roku 1989 sme videli rozvoj, investície do výstavby verejných priestorov a infraštruktúry.

Dnes je to pre štát hanba, ruiny, nezaopatrený verejný priestor, zničené neudržiavané pláže, neexistujúca záchranná služba, zničená kvalita vody, sinice, rozkrádanie pozemkov v zátopovej oblasti, rušenie prístupu k vode. Tam kde sa stará a hospodári súkromník je priestor krásny udržiavaný, tam kde hospodári štát sú ruiny a špina. Šíravu zachraňujú len podnikatelia s veľmi sťaženými podmienkami, polenami práve od
štátu. Drobnému rozvoju prispievajú aj príspevky od Košického kraja. Tak ako VOLVO je závod na výrobu automobilov, Šírava môže byť závod na výrobu turizmu. Tak ako Volvo, tak aj Šírava môže vytvoriť tisíce pracovných miest. Tak ako Volvo vytvorí dopyt pre stovky dodávateľov, tak aj Šírava vyrobí podmienky pre stovky dodávateľov pre tvorbu služieb a dodávku tovaru pre ubytovací priemysel.

Závod VOLVO získal vládny stimul 267.000.000 EUR!!! No “podnik” Šírava cez Košický samosprávny kraj získava len pár tisíc až desiatky tisíc na drobné projekty.

Diverzifikácia rizík z podnikania, zamestnávania pri turizme je tisíc krát silnejšia ako pri jedinom závode, ktorý môže zlá politika, alebo veľmoc Čina veľmi rýchlo zmeniť, kdežto drobných podnikateľov a živnostníkov zmena ľahko nezlomí. Nehovoriac o daniach a prínose pre domáceho podnikateľa, ktorý v regiónoch vyrastú na silné spoločnosti. Ožili by hotely, služby, gastro, turistické, ale aj celoročné spoločenské atrakcie. Chcime špičkovú Šíravu, nie len špinavé jazero.

Pokiaľ sa nevytvorí samostatný ZÁKON ŠÍRAVA, ktorý bude komplexne riešiť oblasť, zonáciu vodnej plochy, vygeneruje nového správcu, nový manipulačný poriadok vodného diela a opätovne
nezaradíme Šíravu medzi najvyššie investičné priority vlády, Šírava ostane premárnenou nevyužitou investičnou príležitosťou.

Radovan Geci

Okresný predseda SaS Michalovce,
poslanec mestského zastupiteľstva,
člen komisie cestovného ruchu KSK.

Pridaj komentár

Táto stránka používa Akismet na obmedzenie spamu. Zistite, ako sa spracovávajú údaje o vašich komentároch.