Mapujeme a vytvárame ekosystémy

Od mája sme začali mapovať liečivé rastliny, ktoré sa nachádzajú  v našom parku školy, na lúkach, v záhradkách, kde naši žiaci bývajú. Následne sme z týchto rastlín vytvorili  herbár a hracie karty liečivých rastlín. Naši žiaci si pri tejto aktivite vyskúšali aj laminátovanie jednotlivých položiek, aby výsledný efekt bol ešte lepší. Od júna sme začali robiť odbery vzorky  vody nášho rybníka.

Počas  štyroch mesiacoch sme  mapovali stav vody v rybníku, ktorý sa nachádza v Rakovci nad Ondavou. Využívali sme prenosné laboratórium, kufrík ekolab.

Začali sme s monitoringom vody  v  mesiaci  jún a končili sme monitoringom  vody v rybníku v mesiaci september. Odoberali sme vzorky vody s rybníka, spravili sme rozbor vzorky. Sledovali sme tieto zložky: PO4, NO3, NH4, NO2, pH.   Na hodinách environmentálnej výchovy naši žiaci vytvorili  modely  krajinky. Ich predstava ako si predstavujú krajinu, v ktorej žijú. Počas krúžku sme si vytvorili model vodného ekosystému – akvárium. Akvárium oživilo učebňu biológie, geografie. Žiaci, tak majú zodpovednosť starostlivosti za niečo živé  z prírody. Naše priestory školy ožili aj tým, že sme si v budovách školy vytvorili  minizáhradky  z kvetín.  Nakoniec sme vytvorili  letáky o význame vody.

 

Mgr. Františka Bakajsová

Pripoj sa k nám na FaceBooku a buď vždy v obraze!

Facebook

Diskusia k článku