Košický samosprávny kraj spustil infolinku k očkovaniu proti COVID-19

Košický samosprávny kraj chce v čase šíriacich sa hoaxov pomôcť východniarom rozhodnúť sa na základe pravdivých a overených informácií, či podstúpiť očkovanie proti COVID-19. Linka s číslom 0850 122 085 poslúži verejnosti v pracovných dňoch od 8:00 hod. do 16:30 hod. V prvej fáze je cielená na seniorov nad 65 rokov, ktorých žije v Košickom kraji takmer 123 000.
Infolinku zriadilo Dobrovoľnícke centrum Košického kraja v spolupráci s krajskou samosprávou. Operátorov poskytli z radov svojich zamestnancov okrem krajského Dobrovoľníckeho centra aj IT spoločnosti pôsobiace na území kraja, a to Deutsche Telekom IT Solutions a Slovensko IT. Na projekte spolupracuje aj Skupina VSE Holding, Košice IT Valley a AT&T.
Dobrovoľnícke centrum Košického kraja prevádzkuje podobnú telefonickú linku už od marca minulého roka. Osamelí seniori sa vďaka nej mohli porozprávať s dobrovoľníkmi. Z týchto rozhovorov však vyplynulo, že starší obyvatelia nemajú dostatok informácií o očkovaní proti COVID-19 a  ich prístup k informačným zdrojom je obmedzený. Košický samosprávny kraj sa preto rozhodol pomôcť a spojil sily s dobrovoľníkmi aj IT firmami. Operátori absolvovali odborné aj technické školenie, aby vedeli čo najpresnejšie odpovedať na otázky volajúcich. Cieľom je poskytnúť ľuďom pravdivé a relevantné informácie týkajúce sa očkovania a pomôcť najmä starším ľuďom zorientovať sa v množstve dát. V neľahkej dobe pandémie môžu práve overené informácie bez hoaxov zachrániť životy.
Infolinka Košického samosprávneho kraja funguje na dobrovoľnej báze. V prvej fáze dostanú seniori z kraja SMS správu, ktorá ich upovedomí o možnosti získať informácie o očkovaní na infolinke. Volajúci sa dozvedia viac o význame očkovania, type a účinnosti vakcín používaných na Slovensku, ich výrobe a registrácii. Taktiež tu získajú cenné informácie o postupe očkovania, jeho výhodách aj rizikách, o možných reakciách a nežiaducich účinkoch vakcinácie.
Telefonát je spoplatnený podľa bežnej tarifikácie operátora volajúceho, v prípade paušálu sa volajúcemu minutáž odratúva z predplatených minút. Prevádzkovateľ linky prispieva volajúcemu na jednu minútu hovoru sumou 0,056 € bez DPH v prípade, že telefonuje z pevnej linky a sumou 0,229 € bez DPH v prípade, že volá z mobilu.

Diskusia k článku